Daisypath Anniversary tickers

Jan 25, 2014

Kisah hati..





Mungkin benar pendapat orang yang wanita adalah insan yang paling mudah menitiskan air mata walau hanya dengan perkara kecil. Ternyata ianya benar kerana aku juga sering menitiskan air mata hanya kerana hati terluka atas sebab yang tidak tahu adakah patut aku menitiskan air mata atau tidak. Pelbagai persoalan yang sering muncul pada fikiran aku tentang diri seorang wanita. Ada juga persoalan yang begitu mudah untuk kita mendapatkan jawapannya. Tetapi kebanyakannya hanya daripada pendapat orang ramai.




Nak dijadikan cerita...
Sejak akhir-akhir ini aku kerap mengalirkan air mata hanya kerana hati aku terlalu terluka dengan insan yang sangat aku sayangi. Setiap malam pasti mengalir air mata hanya kerana terlalu rindu kan dia. Dugaan yang membuatkan aku rasa terlalu lemah. Mungkin juga dugaan jarak jauh antara kami menyebabkan dia terbiasa hidup tanpa bebelan aku. Satu SMS padaku ibarat emas yang aku idamkan. Tetapi sekarang sangat susah untuk aku dapat. Kadang kala kesibukan bekerja mungkin membuatkan dia terlupa seketika padaku. Setiap hari aku cuba untuk memahami dirinya. Setiap hari aku menunggu ucapan salam dan selamat pagi dari nya. Setiap hari aku menunggu ucapan selamat malam dan see you tomorrow. Ungkapan itu sudah jarang aku dapat dari dia. Mana silap aku padanya aku sendiri gagal mencari jawapan. Mungkin aku harus lebih tabah atau pada hakikatnya aku tak mampu nak laluinya. Setiap hari mesej darinya ibarat satu hiburan pada aku yang dapat menceriakan hari-hari aku. Tapi kini duka yang aku dapat. Kenapa ? Kenapa mesti berlaku perkara seperti ini? Jawapannya aku harus muhasabah diri. Aku harus perbaiki diri aku untuk jadi yang terbaik pada diri aku sendiri. Terluka hati InsyaAllah pasti sembuh walau parutnya akan kekal. Terseksa hati InsyaAllah akan ada ubat yang dapat hilangkan rasa sakit di hati. Mungkin perubahan ini yang dia inginkan dari aku. Tapi aku tidak tahu apa sebenarnya yang tertulis di hati dia.

Dear Encik Cinta,
Walau sekejam mana pun kau perlakukan diri ini, tidak sedikit megubah perasaan yang dah mekar dalam hati ini. Kau boleh lukakan hati aku, kau boleh seksa hati aku tetapi InsyaAllah hanya Yang Maha Esa penawar segalanya. Dan bukan pembalasan yang aku berikan padamu tetapi doa kesejahteraan dan kebahagiaanmu yang aku titipkan dalam setiap doa-doaku. InsyaAllah DIA akan mengawasi mu bagi pihak ku. Ingat lagi apa yang pena aku beritahu bahawa hanya kebahagiaan mu yang aku utamakan. Kamu bahagia aku pun bahagia walau dalam derita :')

Dear Encik Cinta,
Terima kasih selama dua tahun perkenalan kita, banyak perkara manis yang kau berikan pada aku yang memang sukar untuk aku lupakan. Kenangan itu akan tersemat dalam kotak ingatan aku. Terima kasih atas hulur kasih sayang yang kau berikan padaku. Aku berharap kau tak pernah jemu menyemai kasih sayang dan cinta antara kita dan DIA. I love you, ZAN.


Love you,
Syue-M 

No comments:

Post a Comment

♥ my followers ♥